sobota, 26 września 2015

Sozopol

Witam :)

Ponownie przenosimy się zagranicę. Tym razem jest to Bułgaria i piękne miasto położone na wybrzeżu Morza Czarnego, Sozopol.

Sozopol dzieli się na nowe i stare miasto.
Stare miasto oczarowuje romantyczną atmosferą. Nowe dzielnice to przede wszystkim hotele. Atrakcją dla turystów są oczywiście piękne, piaszczyste plaże. Sozopol ma 2 plaże: główną – między starą i nową częścią miasta oraz Harmani – w nowej części. W okolicy godne polecenia są plaże Golden Fish i Kavatsi. 

W stary mieście znajduje się wiele cerkwi, nastrojowych restauracji i kawiarni oraz zrekonstruowana brama części dawnych murów obronnych.
                                          

                                       





Dla mnie to było najpiękniejsze miejsce na świecie wtedy. Zresztą dalej jest i z pewnością kiedyś tam wrócę. 





Widok takiego żywiołu zapiera dech w piersiach. Woda obijająca się o skały, bryza na skórze i wiatr rozwiewający włosy w każdą stronę. Gdy byłam na wakacjach w Sozopolu było to moje ulubione miejsce i o ile pamięć mnie nie myli każdego wieczoru szłam pooddychać i pomyśleć na skałki.


Na starym mieście można znaleźć wiele domków z drewna, które swego czasu były bardziej popularne.



Polecam również rejs statkiem po Morzu Czarny wieczorową porą. Można zobaczyć wtedy delfiny, zdjęć akurat nie udało mi się zrobić.

Brak komentarzy: