sobota, 22 listopada 2014

Duszniki zdrój

Duszniki Zdrój to piękne miasto w województwie dolnośląskim. Byłam tam dość dawno temu. Jakieś siedem lat temu. To śmieszne jak czasami miejsca, do których nie chcieliśmy pojechać wywierają na nas większe wrażenie niż te, które pragniemy zobaczyć.

Jest to miasteczko głównie uzdrowiskowe. Znajdują się tam głównie pijalnie wody, które mają pozytywne właściwości dla naszego organizmu. 

Najpiękniejszą częścią tego miasta jest Park Zdrojowy. Można tu znaleźć wiele kwiatowych rabat, którymi się zachwycałam i nie mogłam oderwać od nich oczu. Są tam również przecudowne fontanny, gdzie wieczorami można było podziwiać wielobarwne widowisko. Aby odpocząć można tam po prostu siedzieć na ławce z książką w ręce u słuchać szumu wody. Idealne miejsce do wyciszenia się.

Poza tak pięknym wystrojem Parku można tam było również odwiedzić Dworek Chopina. Gdzie w 1826 Fryderyk Chopin koncertował. Teraz corocznie odbywa się tam Międzynarodowy Festiwal Chopinowski.

Jest to zabytkowe miasto, jednak jest dość małe. Idealny na tygodniowy wypoczynek i to nawet z wycieczkami do pobliskich miast.


Dworek Chopina; Źródło: Moje
Rabaty kwiatowe;Źródło: Moje

Fontanna; Źródło: Moje

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Cześć!

Nie słyszałam o tym miejscu do tej pory. Mam nadzieję, że odkryjesz więcej takich perełek.
Czekam na więcej.